Laborator metodic pentru domeniul experiential limba si comunicare

PRP: 14,99 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 13,49 lei
Diferență: 1,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2009

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Laborator metodic pentru domeniul experiential limba si comunicare. In ultimii zece ani, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, atat in cadrul unor proiecte educationale cat si prin masuri legislative sau institutionale, a avut in vedere aspecte importante ale segmentului de varsta prescolar, respectiv:
• cuprinderea si mentinerea in sistemul de invatamant obligatoriu a tuturor copiilor de 5-6/7 ani;
• pregatirea pentru scoala si viata a acestei grupe de varsta si prevenirea unor tare (abandon, analfabetism, droguri, violenta, delincventa etc.) care ar putea sa apara pe traseul scolarizarii viitoare;
• parteneriatul eficient cu familia, care, odata cultivat cu multa grija aici, sa aiba continuitate pe tot parcursul scolarizarii copilului in invatamantul obligatoriu;
• arteneriatul eficient al institutiei de invatamant prescolar cu autoritatile locale si cu alti parteneri educationali, prin care sa se realizeze o retea interinstitutionala de monitorizare si sprijinire a cazurilor speciale cu risc de abandon;
• programe de formare continua pentru cadrele didactice (educatoare si invatatori) care raspund de atingerea obiectivelor educationale in cadrul aceluiasi ciclu curricular (ciclul achizitiilor fundamentale).
Totodata, ministerul a urmarit cu atentie informarile inspectorilor de specialitate privind predarea disciplinei, iar datele culese au scos in evidenta urmatoarele aspecte:
1.Cadrele didactice din invatamantul prescolar stapanesc intr-un grad corespunzator continuturile stiintifice ale activitatilor instructiv-educative prevazute in programa prescolara. Cu toate acestea, se inregistreaza o serie de diferente determinate de anumiti factori, cum ar fi:
• importanta acordata formarii initiale si continue;
• interesul diferit acordat actualizarii informatiilor stiintifice in specialitate;
• statutul de titular sau de suplinitor;
• categoria de varsta si gradul profesional;
• mediul in care profeseaza.
2. Noua orientare a programei prescolare, centrata pe obiective cadru si de referinta, a creat posibilitatea abordarii flexibile a continuturilor de insusit in gradinita, punand in valoare potentialul creativ al cadrelor didactice.
Proiectarea se realizeaza in concordanta cu cerintele curiculumului national si local. In unele cazuri insa, nu se tine cont de corelarea activitatilor pe verticala si pe orizontala.
In elaborarea proiectelor didactice inca se mai inregistreaza dificultati in definirea obiectivelor operationale si confuzii intre acestea si obiectivele de referinta ale curriculumului.
Activitatile integrate sunt inca o zona prea putin explorata si confuzia cu activitatile in care abordam continuturi in maniera interdisciplinara este evidenta.
In acest context, factorii de decizie din MECI au conturat doua directii importante de actiune, in vederea ameliorarii unora dintre aspectele semnalate in analiza anterior mentionata:
• institutiile de invatamant in a caror responsabilitate intra pregatirea educatoarelor trebuie sa-si asume formarea, la un nivel performant, atat a competentelor stiintifice cat si a competentelor metodico-didactice, necesare absolventilor care opteaza pentru aceasta profesie;
• elaborarea unor metodici pentru diferite categorii de activitati, precum si a unor suporturi de curs pentru perfectionarea cadrelor didactice din invatamantul prescolar, in cadrul unor grupe de lucru alcatuite din specialisti de la catedra (educatoare) si specialisti din cadrul liceelor si colegiilor pedagogice trebuie incurajata.
Prezenta lucrare„Laborator metodic pentru domeniul eperiential Limba si Comunicare” a aparut ca raspuns la intrebarile si provocarile permanente ale cadrelor didactice din invatamantul prescolar implicate profund si responsabil in procesul de reforma.
Materialul prezinta o serie de clarificari in ceea ce priveste mijloacele de realizare a activitatilor din cadrul domeniului experiential Limba si comunicare, exemplificari ale metodelor moderne care pot fi utilizate in derularea acestor activitati, precum si o serie de aplicatii practice ale activitatilor integrate.
Abordarea aspectelor metodice importante ale domeniului Limba si comunicare sunt de un real folos pentru cadrele didactice (indiferent de varsta si experienta acumulata) si oricand binevenite.
Speram ca aceasta initiativa editoriala sa vina in sprijinul educatoarelor, care vor gasi sugestii si recomandari menite sa le ghideze in activitatea de formare continua si in activitatea de zi cu zi la grupa. De asemenea, ne-am dori, ca prin intermediul acesteia sa reconstruim o punte de legatura solida intre cadrele didactice din invatamantul prescolar si cele din invatamantul universitar, care raspund de formarea initiala a educatoarelor, in vederea cresterii calitatii procesului instructiv-educativ desfasurat in gradinitele de copii.

Anul: 2009
Pagini: 80
Format: A4

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.1236 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.