Textul review-ului, vorbiți la obiect, oferiți câte mai multe detalii.
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

DESCRIERE

Cartea autorului Mircea Eliade „India. Santier" de la editura CARTEX

Intr-o publicatie recenta, despre Maitreyi Devi, consideram fascinant in relatia dintre ea si Mircea Eliade ce era nespus din dragostea lor, fie chiar intamplat, fie doar visat, ascuns parca, adaug acum, in unghiurile ascutite ale unicei lor litere comune, M. India si "Santier, textele aici reunite, din contra, exceleaza in surplus de detalii cotidiene, personaje" episodice, sexualitate, violente publice si lecturi savante, alternate rapid in fresca miraculoasa din jurul golului central, de unde se aude, In, Santier, doar apelul telefonic al unei M., ramas neraspuns. In jur, o imensa lume pestrita naviga din atemporalitatea Indiei spre modernitate, ambele uluitoare pentru un tanar atunci de 22-23 de ani. In 1935, in Romania, Eliade numea acest conglomerat fascinant un "roman indirect" in care el nu se mai recunostea, desi in el se nascuse ca scriitor si savant. Doi ani dupa Maitreyi si simultan cu Huliganii, Santier marca noua lui identitate prin distantare de vechea fascinatie si ascunderea dramei in faldurile unei mari civilizatii.
prof. Sorin Alexandrescu

Mircea Eliade este cel mai ilustru, prolific si creativ istoric al religiilor din secolul XX. In Romania, opera sa, deopotriva cea stiintifica si cea literara, reprezinta un tezaur national, caruia trebuie sa i se acorde si din punct de vedere editorial atentia pe care o merita. Acest volum si intreaga serie din care face parte vor fi in masura sa contribuie la mai buna intelegere a scrierilor literare indiene ale lui Eliade, precumsi a influentei pe care ele au exercitat-o asupra operei sale de istoric al religiilor. Dispunand de bune editii, filologic ingrijite si critic incadrate, operele sale indiene vor castiga nu numai o lectura mai adecvata, ci si un public mai larg.
prof. Carl Olson

Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 490
Format: 13x20

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.2916 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.