Genetica umana. Concepte si aplicatii practice. Cuprinde teste si referinte

PRP: 25,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 22,50 lei
Diferență: 2,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2005

DESCRIERE

Genetica umana este una dintre disciplinele fundamentale ale invatamaruului medical din intreaga lume. O disciplina de studiu care furnizeaza date pentru intelegerea biologiei speciei umane, atat sub aspect normal, cat si patologic. Acumularea rapida a informatiilor din domeniul geneticii aduce beneficii importante umanitatii prin numeroasele aplicatii practice ale conceptelor si principiilor genetice, cu precadere in medicina preventiva. Ar fi suficient sa ne gandim la ambitiosul Proiect al Genomului uman, care si-a propus sa descifreze secventa completa a ADN-ului uman si a  adaugat, in scurt timp, noi gene pe lista celor implicate in aparitia unor boli umane. Un singur exemplu: descifrarea structurii si functiilor genelor care conditioneaza sinteza hemoglobinelor umane a clarificat etiologia si a facilitat diagnosticarea, terapia si profilaxia multor  hemoglobinopatii letale. Studiul geneticii este complex, iar intelegerea conceptelor, principiilor, legilor si mecanismelor sale este, uneori, dificila din cauza multor date inca neclare sau  controversate. Aparitia acestei carti faciliteaza intelegerea, asimilarea si invatarea rapida a conceptelor si principiilor esentiale ale geneticii umane. Cartea realizeaza o sinteza intre datele genetic ii clasice si ultimele informatii din domeniu, intr-o forma accesibila cititorului. Structura generala a cartii si succesiunea capitole lor initiaza, treptat, cititorul si il ajuta sa descopere utilitatea informatiilor transmise in practica medicala. Nu s-a omis nimic important din ceea ce inseamna primul nivel de invatare a geneticii umane in invatamantul medical universitar. Volumul de cunostinte este perfect adaptat pentru studierea genetic ii umane timp de un semestru, dupa cum este prevazul in planul de invatamant, atat in Facultatea de Stomatologie, cat si in Facultatea de Medicina. Fiecare capitol al cartii are incluse intrebari recapitulative, teste si raspunsuri, necesare fixarii informatiilor si verificarii modului cum aufost retinute. In acelasi timp, testele ofera posibilitatea cititorului sa se autoevalueze. Cartea se adreseaza in primul rand studentilor de la Facultatea de Stomatologie pentru ca in exemplificarea conceptelor, principiilor si legilor ereditatii s-au folosit preferential caractere umane patologice care intereseaza viitorul medic stomatolog. Cartea se adreseaza, in egala masura, celor care doresc sa se initieze in acest domeniu sau sa-si reinnoiasca notiunile fundamentale de genetica umana.

Nr. de pagini: 160